היועמש"ית מתנגדת לפסיקת "ביזיון ביהמ"ש" נגד נתניהו

    ישראל רובין No Comments on היועמש"ית מתנגדת לפסיקת "ביזיון ביהמ"ש" נגד נתניהו

    היועצת המשפטית לממשלה בתגובה לבג"ץ: הגם שפעולותיו של ראש הממשלה היו נגועות בניגוד עניינים, אין מקום להיעתר לבקשה לקבוע כי נתניהו ביזה את בית המשפט. "מצב הדברים אינו עומד בתנאים המשפטיים לקביעת ביזיון בית המשפט"

    צילום: MARC ISRAEL SELLEM/POOL
    23:05
    04.05.24
    קובי פינקלר No Comments on פרטים חדשים על חוליית חמאס שחוסלה סמוך לטול כרם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה מגיבה לבקשה לקבוע כי ראש הממשלה נתניהו ביזה את בית המשפט בכך שהפר לכאורה את הפסיקה בנושא ניגוד העניינים ומסר הצהרות על עמדתו בעניין הרפורמה המשפטית.

    על פי התגובה, הגם שהדברים שנשא ראש הממשלה ביום 23.3.23, ובתוך כך כוונתו המוצהרת לעסוק כעת באופן ישיר ביוזמות הנוגעות למערכת המשפט, מהווים פעולה הנגועה בניגוד עניינים, אין מקום להיעתר לבקשה.

    היועמ"שית כתבה כי כדי לבסס, מבחינה משפטית, טענת ביזיון, יש לעמוד בתנאים מוגדרים, שאינם מתקיימים במצב הדברים הנוכחי. עם זאת, הודגש כי עמדת היועצת המשפטית לממשלה לעניין הבקשה, אינה משנה מחובתו של ראש הממשלה לקיים את הדין ולהימנע מפעולה בניגוד עניינים.

    היא ציינה כי בית המשפט כבר קבע, כי ניגוד העניינים שבו מצוי ראש הממשלה הוא חריג בטיבו ובעוצמתו. "במצב חריג זה, על ראש הממשלה להקפיד הקפדה יתרה על הכלל שאוסר על פעולה במצב של ניגוד עניינים".

    "הקואליציה בראשותו של ראש הממשלה קידמה יוזמות לשינויים מהותיים במערכת המשפט, אשר אם ימומשו צפויות גם להיטיב עמו לעומת המצב הקיים, בכל הנוגע למשפטו.

    "על היועצת המשפטית לממשלה מוטלת החובה, המתחייבת מהדין ומפסיקתו של בית המשפט, להבהיר מהן ההגבלות הרלוונטיות מתחום ניגוד העניינים החלות במצב דברים זה. בלא קביעת מגבלות רלוונטיות והקפדה עליהן, עשוי ראש הממשלה להימצא בהפרת דין שיטתית ומוצהרת".

    עוד ציינה מיארה: "ככל שראש הממשלה חולק על אופן יישום המגבלות שנקבעו, באפשרותו להעלות את טענותיו בפני בית המשפט במסגרת הליך מתאים".

    בתנועה לאיכות השלטון שהגישה את העתירה, הגיבו: "צר לנו על תגובתה המתפתלת והמתחמקת של היועצת המשפטית לממשלה, שמגיעה בניגוד מוחלט לקו הבטוח והתקיף שהובילה עד כה בהנחיותיה לחברי הממשלה. אם זה נראה, מריח ונשמע כמו הפרה של פסק הדין – זו הפרה שדינה ביזיון בית המשפט באופן שמחייב הטלת עיצומים על ראש הממשלה.

    "אין ולא יהיה במדינת ישראל אף אדם הנמצא מעל החוק, גם לא ראש ממשלה נאשם בפלילים שעושה דין לעצמו. צר לנו מאוד כי ברגע האמת בחרה היועצת המשפטית לסגת מעמדתה הברורה, ואנו מקווים כי בית המשפט יפסוק בהתאם לבקשתנו".



    0 תגובות